🇺🇦З 16 січня в Україні Набуль ЧИННОСТІ норми статті 30 Закону України “Про забезпечення Функціонування української мови як державної”. Відповідно до него, надавачі послуг, Незалежності від форми власності за, зобов’язані обслуговувати спожівачів державною мовою. ▶ ️Зокрема, закон стосується СФЕРИ торгівлі, а самє: підприємств, установ та ОРГАНІЗАЦІЙ усіх форм власності за; фізичних осіб-підприємців; суб’єктів господарювання, Які обслуговують спожівачів (у тому чіслі інтернет-магазини). ▶ ️Також Нових правил ма ють Дотримуватись заклади освіти (у тому чіслі гуртки та секції), надавачі медичний, СОЦІАЛЬНИХ, юридичних, транспортних та других послуг. ▶ ️Українською мовою має подаватіся інформація в цінніках, інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, Квітки, меню ТОЩО. 🤔Куді скаржітіся. ▶ Уповноваженому Із захисту державної мови Тарас Кремінь зауважів, что на прохання клієнта его можна обслуговувати іншою мовою, прийнятною для обох сторон. 📣 “Якщо ваше право на Отримання информации чи послуг державною мовою порушеннях, нужно самперед спробуваті владнаті сітуацію на місці та попросіті працівника обслуговувати вас державною мовою, звернути до керівніцтва закладу або на” гарячу лінію “встанови”, – написавши ВІН у Facebook. ▶ ️Якщо ж це НЕ спрацювало, нужно писати Скаргу на адресу уповноваженого Із захисту державної мови. Ее можна або Оформити письмовий на поштова скринька, або заповнити електронній формі на сайті mova-ombudsman.gov.ua. У заяві слід вказаті свои ініціали, Висловіть суть проблеми, Залишити свои координати та за возможности Додати аудіо, відео чи фото як доказ Порушення. ▶ ️Відповідно до ст. 57 Вказаним Законом, за Порушення мовних вимог Уповноважений або его представник складає акт та оголошує попередження з Вимогами усунуті Недоліки у работе в течение 30 днів від дати складання акта. У разі повторного Порушення суб’єкти господарювання могут отріматі штраф у размере від 5100 до 6800 гривень.