Добрий день, в даний час у наших співгромадян, часто виникають проблеми з банками і доказами виплати кредиту. Сьогодні до нас надійшло запитання від клієнта! Сбербанк вимагає сплатити заборгованість по сплаченому повністю кредиту. Документи про оплату та квитанції не збереглися. Як довести банку, що кредит виплачений? Згідно п. 3 Постанови Пленуму Верховного Суду РФ N 17 “Про розгляд судами цивільних справ у спорах щодо захисту прав споживачів” при віднесенні суперечок до сфери регулювання Закону РФ про «Про захист прав споживачів” слід враховувати, що під фінансовою послугою слід розуміти послугу, яку вони надають фізичній особі в зв’язку з наданням, залученням і (або) розміщенням грошових коштів та їх еквівалентів, які виступають в якості самостійних об’єктів цивільних прав: – надання кредитів (позик) – відкриття та ведення поточних та інших банківських рахунків – залучення банківських вкладів (депозитів) – обслуговування банківських карт – ломбардні операції і т.п.). Таким чином, надання фізичній особі кредиту (позики) є фінансовою послугою, яка відноситься в тому числі до сфери регулювання Закону про захист прав споживачів. За змістом абз. 4 п. 2 ст. 10 Закону про захист прав споживачів споживач завжди має право знати про розмір своєї заборгованості перед банком, сумі сплачених відсотків, майбутні платежі з роздільним зазначенням суми відсотків, що підлягають сплаті, та суми, що залишилася кредиту. Резюмуючи вищесказане, кредитна організація не має права відмовити вам в отриманні інформації про виплачену кредитної заборгованості. Ви можете звернутися в інше відділення кредитної організації (не в той офіс банку, де отримували кредит) із заявою про надання інформації про суму здійснених платежів за кредитним договором. Підтверджена банком інформація про скоєні вами платежах знімає необхідність пошуку документів про оплату. Варіант підробки і свідомого приховування інформації про платежі по кредиту з боку банку представляється малоймовірним.