🕵🏻♂️ЧЕТИРЕ ПОПУЛЯРНІ ВИКРУТИ ПРОДАВЦІВ. На жаль, далеко не кожен продавець в нашій країні сумлінно виконує положення Закону «Про захист прав споживачів». Найчастіше навіть навпаки, намагаються всіляко уникнути дотримання прав покупця у разі продажу неякісного товару. Розберемо чотири популярні хитрощі продавців. 1. “Немає чека – немає повернення”. Здавалося б, цілком логічно. І ця виверт стала справжнім міфом серед споживачів. Мовляв, якщо втратив чек, все, попрощайся зі своїми правами. Але немає. Відсутність у споживача чека не є підставою для відмови в задоволенні його вимог (ст. 18 Закону “Про захист прав споживачів”). 2. “Це не до нас, йдіть в сервіс”. Таке часто можна почути при поверненні побутової техніки та електроніки. Мовляв, якщо щось зламалося, потрібно йти не до продавця, а в гарантійний сервіс. Однак саме покупець має право вибирати, куди йому нести неякісний товар: продавцеві, в сервіс, а то і взагалі до виробника (ст. 18 Закону “Про захист прав споживачів”). 3. “Цей товар поверненню та обміну не підлягає. Ну і що, що він в руках розвалюється?” Існує Перелік непродовольчих товарів належної якості, що не підлягають поверненню та обміну. Затверджено Постановою Уряду Російської Федерації від 19 січня 1998 р N 55. Власне, а назві переліку криється відповідь. Він відноситься тільки до товарів належної якості. Якщо ж в товарі шлюб, ви маєте повне право заявляти претензії продавцю. 4. “Розмір неустойки, згідно з договором, 0,1 відсоток в день”. Неустойки Законом “Про захист прав споживачів” передбачено досить істотні від 0,5 до 3 відсотків в залежності від конкретної ситуації. Багато продавців намагаються хитрувати і ставлять в договорі купівлі-продажу набагато менший розмір неустойки. Проте ця умова в договорі мізерно, як порушує права споживача в порівнянні з законом (ст. 16 Закону “Про захист прав споживачів”).