⠀ Автори концепції, Чан Кім і Рене Моборн, назвали ніші з високою концентрацією конкуренції червоними океанами, а незаймані області – блакитними океанами. ⠀ Як створити «блакитний океан»? 🧐 ⠀ 🌊 Аналізуйте альтернативні ніші і галузі ⠀ У 80-х роках японська фірма «NTT DoCoMo» задумалася над тим, чому користувач повинен вибирати між інтернетом і телефоном. Ринок послуг ставав все більш насиченим, росли витрати, а фірми заробляли все менше. ⠀ «NTT DoCoMo» створила платформу, яка має одну просту кнопку, і клацаючи по ній, користувач отримує доступ до всіх найпопулярнішим додатків. При цьому користувач не приголомшений великою кількістю інформації, як в інтернеті, а підключається тільки до раніше обраним і підтвердженим додатків. ⠀ 🌊 Аналізуйте стратегічні групи у вашій галузі ⠀ Наприклад, Mercedes, BMW і Jaguar конкурують між собою в сегменті автомобілів преміум-класу. Для того щоб створити блакитний океан вам потрібно позбутися від вузької далекоглядності і визначити, які існують причини, що впливають на рішення користувачів перейти з однієї групи в іншу. ⠀ 🌊 Аналізуйте ланцюжка покупців ⠀ Приклад датської фірми «Novo Nordisk», виробника інсуліну 👇🏼 ⠀ Спочатку виробники інсуліну зі своєю пропозицією зверталися до лікарів. Компанія «Novo Nordisk» вирішила зосередитися на пацієнтах. Виробник зауважив, що пацієнтам незручно робити уколи, особливо перебуваючи поза домом. ⠀ Компанія створила NovoPen, який був схожий на ручку і містив ємність з інсуліном. Таким чином, NovoPen був завжди під рукою, і їм могли користуватися також пацієнти з дефектами зору. ⠀ Стратегія «Novo Nordisk» змінила галузь, а фірма перетворилася з виробника інсуліну в компанію, піклується про пацієнтів, які страждають на діабет. ⠀ Хочете посилання на повну статтю? Надсилайте смайлик в коментарі 😉 ⠀